strona główna  aktualności  akcja Krzyś  media  galeria  wystawa  kontakt

Cytat

"Niestety, każdego dnia, a szczególnie podczas weekendów dochodzi do tragicznych wypadków drogowych, które kosztują tak wiele istnień ludzkich, z czego prawie połowę stanowią młodzi"

Benedykt XVI


Media
Tutaj znajdziesz:
spot telewizyjny,
spot radiowy,
outdoor.



Wsparcie kampanii
Chcesz dołączyć do organizatorów kampanii?
Chcesz zostać wolontariuszem?
Chcesz wesprzeć finansowo kampanię?



Kampania - Wyznaczony Kierowca w innych krajach
Tutaj znajdziesz informacje o kampanii Wyznaczony Kierowca (Designated Driver Campaign) w Europie.

Pomoc Poszkodowanym w Wypadkach Komunikacyjnych
Fundacja Św. Krzysztofa z Wrocławia.

Ogólnoeuropejska Kampania Wyznaczony Kierowca
(Pan-European Designated Driver Campaigns)

Pojecie i cel kampanii: zbudowanie świadomości na temat ryzyka prowadzenia pojazdów mechanicznych pod wpływem alkoholu. Międzynarodowa współpraca pomogła podnieść świadomość problemu i w ten sposób zainicjowała zmiany w mentalności wielu kierowców.

Francja - stworzono dwie kampanie, jedna przez Prévention Routière o nazwie kapitan wieczoru (Capitaine de soirée), a druga przez French Road Safety Institute we współpracy z organizacją społeczną Entreprise & Prévention - ten, który prowadzi to ten, który nie pije (celui qui conduit est celui qui ne boit pas).
Obie kampanie uzupełniały się, ponieważ jedna skierowana była przede wszystkim do klientów barów i dyskotek, natomiast druga kampania prezentowana była w mediach w postaci spotów. Obie kampanie były bardzo skuteczne przede wszystkim dlatego, że brali w nich udział (jako aktorzy) młodzi ludzie prezentując własne podejście.

Portugalia (100% cool) - kampania miała na celu przede wszystkim podniesienie świadomości dotyczącej ryzyka prowadzenia pojazdów mechanicznych pod wpływem alkoholu w grupie docelowej (młodzi ludzie). Partnerstwo powstało pomiędzy producentami alkoholu, a stacjami benzynowymi BP, wspierane przez samorządowe władze odpowiedzialne za młodzież i transport.
Kampania szybko nabrała tempa poprzez partnerstwo z młodzieżowymi radiostacjami, które grały "piosenkę dedykowaną do wyznaczenia kierowcy". Po zdobyciu dużej świadomości obecnie kampania nakierowana jest na uzyskanie zmiany w faktycznym zachowaniu kierowców.

Hiszpania - (Un conductor cada noche Programa). Pojęcie musiało być na nowo opracowane w 2003. Po dokładnej ocenie kampanii "Lince", odkryto że nazwa i wizualizacja pojęcia nie osiągnęły celów i nie trafiały do młodych kobiet.
W większości krajów w Europie okazuje się, że młode kobiety są najbardziej pozytywnie ustosunkowane do pojęcia (wyznaczony kierowca np. KRZYŚ w Polsce lub BOB w Belgii). Natomiast młode osoby w Hiszpanii nie lubią etykiety jak np. "BOB".
Dlatego też opracowano pojecie (kierowca, co noc, zrób to dla siebie, zrób to dla mnie), które jest oparte na określonym zachowaniu nie na osobie.

Dania - (Hustler with Style). Kampania wyznaczonego kierowcy jest głównie ukierunkowana na techniczne uczelnie i chłopców od 17 do 24 lat, którzy według statystyk są najbardziej narażeni na pokusę kierowania po spożyciu alkoholu. Uczelnie były wizytowane przez grupę "SMS Group" składającą się z młodych ludzi i rodziny ofiar wypadków, które opowiadały studentom, jak to jest po stracie brata, siostry lub dziecka. Ocena wykazała, że w przyszłości większość młodych ludzi będzie się zachowywała bardziej odpowiedzialnie na drogach.

Irlandia - Bądź Mądry - Wyznacz Kierowcę (Be a Clever Dick- Designate a Driver). Kampania na nowo wprowadzona w 2003. Hasło zachęcające do wyznaczania kierowcy było promowane podczas okresu świątecznego w lokalnym i krajowym radiu. Organizacje skupiające sprzedawców alkoholi wspierały inicjatywę i aktywnie zachęcały członków do promowania kampanii wyznaczonego kierowcy. Darmowe napoje bezalkoholowe rozdawane były w barach i uważano ten element jako ważne narzędzie dla pojęcia wyznaczonego kierowcy. W szczególności w krajach gdzie napoje bezalkoholowe są droższe niż alkoholowe.

Wielka Brytania - Będę DES (I'll be DES). Pojęcie kierowcy wyznaczonego najpierw wprowadzono w październiku 2000 roku. W 2003 roku dotarło do milionów ludzi przez partnerstwo przede wszystkim Policji w całej Wielkiej Brytanii.
Ponadto Stowarzyszenie Brytyjskich Producentów Piwa i Pubów (The British Beer and Pub Association's) zalecało barom i klubom, aby zachęcali do wyznaczania kierowców. Kombinacja przymusu i edukacji jest bardzo skuteczna, Wielka Brytania i Szwecja maja najlepsze (czytaj najniższy) wyniki mając na względzie wypadki spowodowane przez kierowców będących pod wpływem alkoholu.

Nasi partnerzy:





























Strona powstała dzięki dotacji Komisji Europejskiej Poniedziałek, 24 lipca 2017 r.